Saturday, February 23, 2013

Kenangan - jadi business girl sekolah

Bismillah.

Teringat aku zaman sekolah dulu.
aku pernah jadi business girl.
aku jual karipap dan aku juga pernah jual aiskrim pop.

Bila kenang semula zaman persekolahan dulu, rupanya aku punya sejarah menjadi seorang peniaga. kalaulah kawan-kawan yang juga merupakan pelanggan tetap aku baca entri kali ini, pasti korang akan teringat balik karipap goreng yang aku jual, 30sen satu. korang selalu beli waktu rehat kalau malas nak turun ke kantin. haha. aku ingat lagi, hazim, rifdi, hadi, helmi, koranglah antara pelanggan tetap aku masa aku jual karipap dulu, yang perempuan pun tak kurang juga, ayu, isyqi, tikah, fara, timah, dayana...ah terlalu ramai jika aku nak senaraikannya kat sini. semakin hari semakin banyak benda yang aku perlu ingat, mustahil aku ingat korang semua satu persatu. done.

aiskrim pop tu aku pernah jual masa sekolah rendah kat sekolah agama, petang-petang aku naik basikal pergi sekolah bawak aiskrim yang aku balut dengan surat khabar banyak-banyak tak bagi dia cair cepat. bayangkan aku naik basikal bawa aiskrim banyak-banyak tu. betapa kuatnya semangat aku nak dapat duit dulu. sebenarnya untung kot jual benda jajan jajan ni kat budak-budak. sigh.

Masuk zaman unibersiti, aku tak jual karipap goreng, aku tak jual aiskrim pop, aku mula dengan jual karipap frozen. now, aku nak buat business yang lagi besar, aku ada aim. aku nak duit, aku perlukan duit nak bayar balik semua loan yang aku dah buat untuk belajar. kalau korang minat nak join. jom ikut aku, aku akan lead korang. insyaAllah.


No comments:

Post a Comment