Thursday, June 13, 2013

jom makan ular

waktu kerja hari ini.

wong tiba-tiba lalu sebelah meja dan tegur seperti berbisik, "seha tengok hanphone, wechat" sambil tunjuk telefon bimbit aku.

aku seperti biasa yang kerapkali pending, tercengang sekejap. selang 2, 3 saat, "ohh, beres" lepas tu kembali buat kerja, acah-acah busy padahal terus log in wechat dan dapat notification group 'jom po-pek' daripada wong.

tak sampai beberapa minit pegang fon, tiba-tiba mr teo (boss) datang meja bagi fail yang sudah siap disemak dan tunjuk page yang perlu amendment semula.

aku: gugur jantung kejap, dengan keadaan duduk bersila atas kerusi. haha. gila, semua gara-gara wechat yang wong invite.

dalam wechat group aku bagitau dorang situasi yang boss tiba-tiba datang meja sewaktu aku pegang fon tu.

dan wong cakap camni "tengok, boss pun tahu seha makan ular"

mula-mula aku tak faham kenapa wong cakap aku makan ular, tapi tiba-tiba lela yang duduk kat meja dila pegi bantai gelak dengan dila. ceh.

'makan ular' means 'mengulor' in term of malay. makan ular is actually direct translation of mandarin. blerghh, aku terkena lagi. -_-"

lepas beberapa minit, baru aku pegi gelak sensorang, dah dorang cakap aku 'sot liao'.

p/s: biarlah aku sorang je tau sot liao tu apa. haha. tapi bagi aku, overall yang paling sot liao hari ni ialah wong. kikiki :p


No comments:

Post a Comment